Vanliga frågor från våra kunder
1. Kan ni ombesörja laddningen av en elbil?
- Nej, i dagsläget så kan vi tyvärr inte det
2. Hur lång tid innan planets avgång behöver jag/vi vara hos er?
- Om ni reser utrikes bör ni vara hos oss ca 2 timmar innan flygets avgång, vid inrikesresor räcker det oftast att ni är hos oss 1 timme innan planet går. I regel räcker det om ni lägger på 20 minuter på den tiden ni vill vara på flygplatsen.
3. Hur ofta går bussarna?
- Bussarna går vid behov, dvs när det finns kunder att skjutsa till flygplatsen eller när det har landat flyg med kunder som ska till oss.
4. Var ligger garaget?
- Garaget ligger i anslutning till receptionen. Endast anställda har rätt att köra in bilar i garaget.
5. Kan man lämna in nyckeln hos er?
- Nyckel lämnas hos oss om ni bokat garageplats eller har beställt tvätt av bilen. Nycklarna tas även in om betalning inte kunnat ske vid avresan.
6. Hur många platser har ni?
- Vi har i dagsläget ca 1300 platser beroende på årstid och hur noga kunderna parkerat sina bilar.
7. Finns det barnstolar att låna under transfern?
- Vi tillhandahåller barnstol/kudde om man så önskar. Detta meddelas helst redan vid bokningen av parkeringsplatsen. Vi kan dock endast erbjuda en barnstol samt en kudde/buss.
8. Hur långt är det till terminalerna?
- Vi ligger ca 3 km från terminalerna.
9. Hur lång tid tar det med er buss?
- Resan till terminalerna tar ca 3 minuter beroende på vilken terminal som är aktuell samt hur många terminaler som måste angöras vid varje körning.
10. Hur hittar jag/vi till er?
- Se karta på hemsidan.
11. Hur/när betalar jag/vi parkeringen?
- Parkeringen betalas i samband med avresan. Vi tar idag endast emot betalning med kort och då bara visa/mastercard. Eventuell tvätt av bilen betalas i receptionen vid uthämtning av bilen
12. Om jag/vi reser med handbagage ska jag/vi uppge det?
- Om ni reser med endast handbagage så skall detta meddelas så vi kan planera hämtningen på ett sätt som minimerar er väntetid på terminalerna när ni kommer hem.
13. Hur många bussar kör ni med?
- Vi kan köra med 5 bussar samtidigt men får endast ha 1 buss inne på terminalen åt gången. Vid behov så finns fler bussar på en uppställningsyta redo att åka in på terminalen så fort bussen som är inne åker. Det kan medföra några minuters väntetid samt att nästkommande bussar inte hamnar på exakt samma ställe på hållplatsen. Detta då vi är många bolag som trafikerar samma hållplatsyta.
14. Hur fungerar det när jag/vi kommer till er?
- När ni ankommer till parkeringen stannar ni utanför receptionen. Inskrivning i receptionen sker innan ni parkerar bilen. Vid incheckningen kommer vi fråga efter: bokningsnummer, regnr på bilen, hur många ni är samt flyguppgifter. Flyguppgifterna tas för att vi skall veta när och från vilket flyg vi skall hämta er. Om ni skall parkera utomhus gör ni efter incheckning det själva och behåller nycklarna. Om ni skall ha bilen i garage eller om bilen skall tvättas parkerar vi bilen och behåller nycklarna hos oss. Vi håller sedan koll på ert ankommande flyg och åker upp för att hämta er ca 15 minuter efter att planet landat. När ni kommer tillbaka till parkeringen hämtar ni själva bilen om den står utomhus. Har ni fått bilen tvättad, hämtar ni själva efter betalning av tvätten, bilen på anvisad plats. Har ni haft bilen i garage står den framkörd utanför receptionen.
Skickar formuläret…
Servern påträffade ett fel.
Formuläret togs emot.
LINDSKROG PARKERING
Lindskrogsvägen 3
190 60 Arlanda - Stockholm
08 - 593 612 85
Öppet dygnet runt - årets alla dagar! Lindskrog Parkering, Telefon: 08-593 612 85, E-mail: receptionen@lindskrog.se